شرح خدمات نقشه برداری با پهپاد هوایی
تعرفه و قیمت با پهپاد و هوایی ؟
شماره تماس جهت استعلام خدمات پهپاد: 09152431220
عوامل مهم برای انتخاب پهپاد نقشه برداری/ نقشه برداری
اکنون که انواع پهپادهای نقشه برداری/بررسی را مشخص کرده ایم، وقت آن است که قبل از خرید یک پهپاد نقشه برداری، عوامل را بررسی کنیم.
1. نوع مناسب
همانطور که قبلاً گفتیم، انتخاب یکی کار دشواری نخواهد بود. نقشه برداری می تواند از هر دو پهپاد با بال ثابت و چند روتور بهره مند شود. این بستگی به بودجه شما، اندازه منطقه نظرسنجی، و اینکه چگونه می توانید آنها را به خوبی اجرا کنید، دارد. یک پهپاد مولتی روتور می تواند برای مدت طولانی در یک مکان ثابت معلق باشد و هواپیماهای بدون سرنشین با بال ثابت می توانند فضای زیادی را در زمان کمتری پوشش دهند، بنابراین پهپادی را انتخاب کنید که برای سطح کار مناسب باشد. از نظر قیمت، هواپیماهای بدون سرنشین چند روتور رایج و به راحتی در دسترس هستند. با این حال، آنها به اندازه بالهای ثابت که گرانتر هستند، در مصرف انرژی کارآمد نیستند.
2. کیفیت دوربین
برای گرفتن عکس های بهتر برای نقشه برداری هوایی، فقط به یک پهپاد کارآمد نیاز ندارید، بلکه به یک پهپاد با دوربینی باکیفیت برای ثبت تصاویر واضح و دقیق نیاز دارید. بنابراین دوربینی را انتخاب کنید که بتواند تا حد امکان جزئیات دقیق روی زمین را ثبت کند. دوربینهایی را انتخاب کنید که میتوانند ویدیوهای 4K HD و 12 مگاپیکسل یا بالاتر برای عکسها بگیرند تا تصاویری واضحتر به منظور ثبت فتوگرامتری داشته باشند.
3. سازگاری با RTK
این روزها پهپادها دارای GPS داخلی برای ردیابی موقعیت هستند. GPS سیستم های تثبیت و ردیابی پرواز را برای پهپادها در طول پرواز خودگردان فراهم می کند. در طول بررسی های نقشه برداری، گیرنده GPS همچنین به طور خودکار عکس ها را برچسب گذاری جغرافیایی می کند. با استفاده از دادههای مکانی، نرمافزار نقشهبرداری میتواند یک مدل سهبعدی از مناظر ایجاد کند، که پهپاد عکسهایی از آن گرفته است.
با این حال، داده های GPS ممکن است به دلایل و شرایط مختلفی با مشکلاتی مواجه شوند. بنابراین، شرکت های نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین با ادغام فناوری RTK در پهپادها به این مشکل پرداخته و با آن مقابله کرده اند. زمان واقعی سینماتیک (RTK) روشی است که می تواند برای افزایش داده های GPS با اندازه گیری های مختلف با سینماتیک استفاده شود. RTK محاسبات خود را بر اساس تصحیح ثابت داده های GPS نزدیک به یک ایستگاه زمینی ثابت استوار می کند. با استفاده از تمایز زمان واقعی، می توان دقت مکان را بهبود بخشید. بنابراین، داشتن یک پهپاد با RTK ساخته شده در داخل یک برد برد است، اگرچه ارتقاء آن می تواند پرهزینه باشد.
بسیار مهم است که هواپیمای بدون سرنشین چند روتور را ایمن فرود بیاورید تا از آسیب یا آسیب به پهپاد یا منطقه اطراف جلوگیری شود. در هنگام فرود هواپیماهای بدون سرنشین مانند این، توصیه می شود از دریچه گاز استفاده کنید تا پهپاد حدود یک فوت از زمین شناور شود و سپس دریچه گاز را برای فرود عمودی آهسته و ایمن قطع کنید. پهپادهایی مانند این اغلب برای بازرسی ساختمان ها، پل ها، خطوط برق، سایت های ساخت و ساز و بسیاری از مناطق دیگر استفاده می شوند.
انواع پهپادهای نقشه برداری
3 نوع پهپاد نقشه برداری وجود دارد: پهپادهای بال ثابت، پهپادهای تک روتور و پهپادهای چند روتور – پهپادهای هلیکوپتری VTOL. بیایید هر کدام را با جزئیات بحث کنیم.
هواپیماهای بدون سرنشین بال ثابت
پهپادهای بال ثابت، پهپادهایی به سبک هواپیمای بدون سرنشین با بالهای ثابت هستند. از آنجایی که این پهپادها دارای بالهای ثابت مانند هواپیما هستند، نمیتوانند روی یک نقطه شناور شوند و برای طی کردن مسافت باید حرکت کنند. اگر به پهپاد خود نیاز دارید که برای گرفتن عکسهای بهتر از منطقهای که میخواهید پوشش دهید، در هوا ثابت بماند، این میتواند مشکلاتی ایجاد کند. بسته به اندازه پهپاد، استفاده از باند فرودگاه یا پرتابگر منجنیق برای پرتاب آن به هوا ضروری است. این برای نقشه برداران و اپراتورها دردسر به نظر می رسید. بنابراین، در سال های اخیر این جنبه تغییر کرده است. بسیاری از خدمات نقشه برداری پهپاد، نسخه قدیمی تر را با RPAS VTOL، نسخه برتر پهپادهای بال ثابت، اصلاح کردند. این پهپادهای اصلاح شده را می توان مانند هر پهپاد مولتی روتور دیگری به هوا پرتاب کرد.
پهپادهای بال ثابت با گاز یا باتری کار می کنند. آیرودینامیک بالها به آنها اجازه میدهد تا در یک زمان ۱۶ ساعته، زمین بزرگتری را پوشش دهند. این پهپادها برای خدمات مختلف نقشه برداری هوایی مانند بررسی های دوربرد، نقشه برداری فتوگرامتری و غیره مناسب هستند. هنگامی که نقشه برداری انجام می شود، پهپاد باید از طریق باند یا چتر نجات فرود آید. با گنجاندن VTOL، می توان آن را با خیال راحت لنگر انداخت و به هوا منهای باند فرودگاه برد.
هواپیماهای بدون سرنشین تک روتور
پهپادهای تک روتور بیشتر شبیه هلیکوپتر هستند و برای فعالیت طولانی مدت از موتور گازی نیرو می گیرند. پرتاب این نوع پهپاد شبیه هلیکوپتر است که اپراتورها برای آن نیاز به آموزش ویژه دارند. آیرودینامیک این پهپادها با تیغه های روتور برای چرخش های آهسته اما طولانی تر بسیار ماهر است. اپراتورها، نقشه برداران برای بهره برداری از آن نیاز به مجوز هوانوردی دارند زیرا در صورت عدم رعایت احتیاط می تواند خطرات ایمنی ایجاد کند.
برخلاف پهپادهای بال ثابت، پهپادهای تک روتوری می توانند برای مدت طولانی تری در آسمان ثابت بمانند. با این حال، اگر فرود مناسب نباشد، می توانند کاملاً ناپایدار باشند. بنابراین، برخاستن و فرود هواپیماهای بدون سرنشین باید بسیار با دقت انجام شود. پهپادهای تک روتور عمدتاً برای بلند کردن محمولههای سنگینتر تا 40 کیلوگرم استفاده میشوند، زیرا میتوانند به طور موثر بار را بدون کاهش عمر سوخت خود حمل کنند. آنها بسیار سریعتر از مولتی روتورها هستند و بنابراین زمان کمتری را برای تکمیل مسافت ها صرف می کنند. از آنجایی که روتورهای تک می توانند برای مدت طولانی در یک نقطه باقی بمانند، می توان از آنها برای گرفتن چندین عکس در زوایای مختلف و دقت استفاده کرد.
هواپیماهای بدون سرنشین چند روتور
پهپادهای مولتی روتور با برخاست و فرود عمودی (VTOL) پهپاد کوادکوپتر VTOL نامیده می شوند. این کوادکوپترها برای نگه داشتن آنها در هوا به انرژی زیادی نیاز دارند. نقشه برداران باید دریچه گاز کنترل را فشار دهند تا این پهپادهای چند روتور ابتدا پروانه ها را بچرخانند. سپس برای بیرون راندن از زمین، فشار دیگری به دریچه گاز ضروری است. پهپادهای مولتی روتور عمدتاً برای فیلمبرداری از نمای هوایی در هوا استفاده می شوند. با این حال، پهپادهای مولتی روتور از نظر مصرف انرژی کارایی کمتری دارند و تنها تا 30 دقیقه با محموله سبک می توانند بالا بمانند. بنابراین، برای حمل بارهای زیاد در هوا کارآمد نیست.
مهندس محمدزاده : 09152431220