نقشه برداری هوایی با پهپاد - کلیه امور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 1431
نویسنده : علی محمدزاده

پهپاد در اکتشافات معدنی و نقشه برداری زمین شناسی

عملیات بررسی با پهپادهای چند سنسور سریع ، انعطاف پذیر و سازگار با محیط زیست است
طی ده سال گذشته ، هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) ، که معمولاً هواپیماهای بدون سرنشین نامیده می شوند و سیستم های مرتبط با آن به سرعت توسعه یافته اند. هواپیماهای بدون سرنشین همه در قفسه های فروشگاه برای گرفتن عکس و فیلم از تعطیلات ، خانه و باغ شخصی خود و به دلایل خصوصی دیگر در دسترس هستند. با پیشرفت های عمومی در زمینه رباتیک و دیجیتالی شدن ، هواپیماهای بدون سرنشین نیز به طور فزاینده ای برای برنامه های تجاری مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند.

 

مهندس محمدزاده تماس: 09152431220 

 

این روند را می توان در زمین شناسی نیز مشاهده کرد. یک س keyال کلیدی که برای بسیاری از کاربردهای علوم زمین مطرح می شود این است که آیا هواپیماهای بدون سرنشین می توانند به عنوان سکوهایی برای انجام بررسی های سخت تر با سنجش از دور و حسگرهای ژئوفیزیکی که به طور سنتی بر روی هواپیما نصب شده اند یا توسط کارگران روی زمین حمل می شوند ، مورد استفاده قرار گیرد. پاسخ بله است؛ از پهپادها می توان استفاده کرد ، اگرچه ادغام چنین سنسورهایی با هواپیماهای بدون سرنشین ساده نیست. در سالهای اخیر ، گروههای زیادی در سراسر جهان - چه در دانشگاه و چه در صنعت - روی ادغام انواع مختلف حسگرها در هواپیماهای بدون سرنشین که برای نقشه برداری زمین شناسی و اکتشافات معدنی مناسب هستند ، کار کرده اند. به نظر می رسد که سیستم های نظرسنجی هواپیماهای بدون سرنشین برای نظرسنجی های کوچک و متوسط ​​که کوچکتر از آنهایی هستند که با هواپیماهای سنتی انجام می شوند ، اما بزرگتر از بررسی های زمینی هستند ، مناسب هستند. هدف بسیاری از شرکت ها ارائه خدمات مبتنی بر هواپیماهای بدون سرنشین برای این بازار است.

تیم پروژه قصد داشت خدمات اجاره ای را برای شرکای صنعتی و شرکت های اکتشافی که مایل به سرمایه گذاری در این فناوری نیستند اما نیازمند مزایای این فناوری هستند توسعه دهد ، ثانیاً یک پلت فرم پهپاد که می تواند توسط مشتریان خریداری شود. استفاده از حسگرهای مبتنی بر پهپاد ابتدا برای اکتشاف در نظر گرفته شده است ، اما می تواند مستقیماً برای نظارت بر فعالیت های معدنی و بازسازی پس از استخراج مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین ، تأثیر روشنی بر افزایش منابع و بهره وری انرژی در کل زنجیره ارزش دارد.

 به لطف سیستم رهاسازی سریع ، حسگرها به راحتی در عرض چند دقیقه قابل تعویض هستند. به این ترتیب ، استراتژی های کسب داده را می توان برای پاسخگویی به نیازهای خاص حسگرها تطبیق داد. در حالی که نقشه برداری مغناطیسی نیاز به سرعت ثابت دارد ، تصویربرداری فراطیفی از استراتژی "توقف - بدست آوردن اطلاعات - رفتن" استفاده می کند. از آنجا که کانیهای مختلف ، به ویژه مواد معدنی دگرسانی Fe و سایر کانیهای تغییر یافته هیدروترمال در کانسارهای معدنی دارای ویژگیهای طیفی تشخیصی هستند ، می توان از داده های چند و فراطیفی برای تشخیص مناطق مرتبط با انواع مختلف سیستمهای کانی سازی استفاده کرد.

محصولات مبتنی بر پهپاد امکان جستجوی بهتر و تمرکز بر مناطق کلیدی را فراهم می کند و در نتیجه کارایی آنها را افزایش می دهد ، هزینه ها و انرژی را کاهش می دهد ، به عنوان مثال با کاهش میزان حفاری و کاهش تعداد گرانترین بررسی های هوایی و هلیکوپتر. سکوی جدید پهپاد و حسگرهای آن نمونه های اولیه ای هستند که بهره وری فرایند را بهبود می بخشند و هزینه مواد و انرژی را کاهش می دهند. بدون تردید ، این فناوری منجر به حمایت از افراد دارای ایده برای ایجاد شرکت های نوپا یا با راه اندازی خدمات جدید یا تحریک ایده های جدید حسگرها در پهپادها می شود. ما همچنین با ارائه ابزارهای جدید و بنابراین الگوهای جدید ، به افزایش نوآوری در اتحادیه اروپا و بخش مواد اولیه کمک خواهیم کرد. در سالهای اخیر ، دانشمندان زمین شناسی از برنامه اکتشافی خارج شده اند تا از حفاری های سنگین و کمپین های ژئوفیزیک حمایت کنند.

شریک پروژه سیستم بال چند سنسور بال ثابت را توسعه داد که می تواند در مدت کوتاهی مناطق وسیعی را پوشش دهد (> 25 کیلومتر مربع در روز) ، نقش اصلی آن به دست آوردن اطلاعات برای نقشه های زمینه ای نیمه منطقه ای از ویژگی های فیزیکی مربوط به اکتشاف بود. در مقابل ، مولتی کوپتر برای بررسی های کوچکتر (

ترکیبی از سنسورهای مغناطیسی و چند طیفی بر روی یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک ثابت ثابت یک راه حل منحصر به فرد برای بررسی پهپادها است و گزینه های مختلفی را برای یکپارچه سازی داده های پیشرفته ارائه می دهد. محصول نهایی دو سیستم هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به سنسورهای مغناطیسی فتوگرامتری و حسگرهای فراطیفی (HS) است - این دو مورد به صورت اختیاری آماده عرضه به بازار می شوند.

سیستم پهپادی احتمالاً تنها سیستم سبک وزن بال ثابت است که می تواند همزمان داده های چند طیفی و مغناطیسی با وضوح بالا را جمع آوری کند ، که برای مشخص کردن پتانسیل های معدنی مناطق اکتشافی بسیار مهم است. عملکرد خودکار آن سریع ، ارزان و همه کاره است و با محیط های کوهستانی سازگار است. استقامت پرواز پهپاد سفارشی با بال ثابت به طور استثنایی زیاد است (2 ساعت) ، و امکان بررسی های گسترده را در مدت زمان کوتاهی فراهم می کند. پیوندهای تله متری و فناوری پیشرفته ثبت فهرست داده ها امکان نظارت لحظه ای بر عملیات بررسی و انتقال داده ها را فراهم می کند.

یک جایگزین اکتشافی غیرتهاجمی باعث کاهش تأثیرات زیست محیطی می شود
این پروژه یک جایگزین اکتشافی غیرتهاجمی ارائه می دهد و بنابراین می تواند تاثیرات زیست محیطی را کاهش دهد ، اما به عنوان یک ابزار نظارت بر فعالیتهای (پس از) معدن ، همچنین امکان کنترل بهتر بر ردپای محیطی را فراهم می کند. پذیرش عمومی برای فعالیت های اکتشافی و معدنی تا حد زیادی تحت تأثیر مسائل زیست محیطی است. با ارائه روشی که ردپای فعالیتهای معدنی را کاهش می دهد و امکان بررسی کارآمدتر را فراهم می آورد ، ما دریچه اکتشافات مجدد در اروپا را باز می کنیم و در نتیجه به امنیت تامین مواد در اروپا کمک می کنیم. در نهایت ، با توسعه فناوری جدید با شرکای صنعتی ، رقابت صنایع در سراسر کشور را تقویت کرده و اشتغال و رشد را افزایش می دهیم.

به دلیل قیمت پایین و مهارتهای نسبی پایین مورد نیاز برای پرواز با هواپیمای بدون سرنشین ، برای جوامع محلی و شرکتهای کوچک جذاب است و این امکان وجود دارد که خودشان این فعالیتهای اکتشافی را انجام دهند. این می تواند منجر به افزایش بررسی ژئوفیزیکی برای اکتشاف مواد معدنی به طور کلی شود و مخصوصاً در مورد کشورهای در حال توسعه صادق است ، جایی که افراد محلی می توانند به تنهایی نقشه برداری را بر عهده بگیرند و در نتیجه استقلال خود را افزایش دهند.

 

 

شماره تماس جهت استعلام خدمات پهپاد: 09152431220 

 

 

 




:: موضوعات مرتبط: فتوگرامتری , نقشه برداری هوایی با پهپاد - کلیه امور , نقشه برداری با پهپاد هوایی , ,
:: برچسب‌ها: نقشه برداری هوایی با پهپاد - کلیه امور , نقشه برداری هوایی با پهپاد , نقشه برداری هوایی با پهپاد تمامی معادن , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








انجام خدمات نقشه برداری در مشهد و سطح خراسان رضوی با تجهیزات به روز تماس با ما: 09152431220 مهندس محمدزاده

تماس با ما: 09152431220
surveyingmashhad.ir