نقشه برداری معدن با پهپاد , معدن سنگ آهن و طلا پهپاد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 15 مهر 1400
بازدید : 1155
نویسنده : علی محمدزاده

پاپوآ گینه نو ، یکی از روستایی ترین و ناشناخته ترین نقاط کره زمین ، با جنگلهای بارانی متراکم ، باتلاقها ، دره های شیب دار و کوههای تا ارتفاع 4500 متری نقشه برداران را به چالش می کشد تا راههای جدیدی را برای ایجاد اندازه گیری های دقیق بیابند. برای مقابله با این مشکلات ، متخصصان مجبورند راه حل های جدید ابتکاری را برای دستیابی به نتایج دقیق جستجو کنند و با استفاده از وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) مطابقت کامل خود را پیدا کردند.

هنگامی که Benchmark Survey & Design ، متخصصان در زمینه نقشه برداری مکان های توپوگرافی از ناحیه کویینزلند استرالیا ، توسط تیم بررسی معدن Porgera قرارداد بستند تا زمینه های نشت در اطراف معدن خلوت واقع در سر دره Porgera در ارتفاعات در ارتفاع 2200 تا در ارتفاع 2700 متری ، آنها نیاز به یافتن روش جدید نقشه برداری داشتند. از آنجا که داده های گرفته شده برای نظارت محیطی در محل های تخلیه تولید شده توسط معدن استفاده می شود ، دقت از اهمیت بالایی برخوردار بود.

نقشه برداری از مناطق خطرناک با پهپاد


در منطقه ای که زمین لغزش ها و زلزله ها رایج است و تنها پنج روز در دسترس نقشه قرار دارد ، Benchmark Survey & Design مشخص کرد که یک بررسی هوایی امن ترین و کارآمدترین راه برای جمع آوری داده های مورد نیاز است. از آنجا که این شرکت نیاز به تجربه بیشتری در استفاده از پهپاد  داشت ، برای ارائه خلبان پهپاد به Spatial Technologies ، یک شرکت استرالیایی با بیش از 20 سال سابقه در سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) ، مراجعه کرد. پرواز پهپاد  و جمع آوری داده ها در محیط های مختلف در دو سال گذشته ، فناوری های فضایی برای این چالش آماده بود.

آنتون وان ویک ، خلبان ، با داشتن دو مکان برای تصرف اطراف معدن ، آنجولک در 380 هکتار و آناوه در 250 هکتار ، مجبور بود مسیر خود را در نرم افزار برنامه ریزی پرواز به دقت برنامه ریزی کند. مواجهه با چندین چالش ، مانند زمین های شیب دار و دست نیافتنی که تنها با هلیکوپتر قابل دسترسی است ، استفاده از هلیکوپتر تنها یک بار در پنج روز برای نقشه برداری در دسترس است و آب و هوای شدید با مه شدید در صبح ها و بارندگی های مداوم در بعد از ظهر ، زمان را به فقط چند ساعت در روز برای نظرسنجی برنامه دقیق آنتون بر دوام و قابلیت اطمینان راه حل پهپاد  تکیه داشت.

وین استوری از Benchmark Survey & Design گفت: "پهپاد  نتایج بهتری نسبت به آنچه تیم بررسی Porgera Mine Survey انتظار داشت ارائه داد ، حتی در چنین زمین های ناهموار." اگرچه تیم بررسی معادن قبلاً کسی را برای انجام این ماموریت داشته است ، اما تیم نقشه برداری و پردازش داده های پهپاد با سنسورهای پیشرفته تر را دریافت نکرده است. "

با 32 پرواز کلی هر کدام در حدود 10 دقیقه ، Spatial Technologies 9،100 عکس ارتو عکس در فاصله 5 سانتی متری نمونه برداری زمینی جمع آوری کرد. در حالی که Benchmark Survey & Design فقط به دقت زیر متر برای پروژه نیاز دارد ، فناوری های فضایی در واقع توانست با 105 سانتی متر دقت با کنترل های استراتژیک در ارتباط با RTK در پهپاد ارائه دهد. کل پروژه در حدود 96 ساعت برای ارائه اسناد بصری از تغییرات حجم در مناطق نشت پردازش شد.

بیش از حجم

با ترکیب عکس های متحرک از عکس های بدون سرنشین  با داده های قدیمی تر و ابرهای نقطه ای سایت که توسط فناوری اسکن لیزری ایجاد شده است ، مهندسان و محیط بانان در پروژه قادر به فراتر از محاسبات حجم شدند. همراه با اشکال مختلف داده های جمع آوری شده ، آنها اکنون می توانند شواهدی قابل مشاهده از تغییرات پوشش گیاهی را مشاهده کرده و تجزیه و تحلیل شیب را انجام دهند.

از آنجا که این منطقه خطرناک شرایط خطرناکی را برای نقشه برداران ایجاد می کند ، اندازه گیری ها قبلاً اندک و در فاصله زیادی انجام شده بود. با بررسی ایمن تر و سریعتر پهپاد ، تیم بررسی مین اکنون می تواند به طور منظم نظارت کند تا مسائل را زودتر مدیریت کرده و مشکلات را قبل از تبدیل شدن به نگرانی های اصلی برطرف کند.

ون وایک می گوید: "بررسی های هوایی با پهپاد نه تنها سریعتر از روشهای سنتی انجام می شود ، بلکه با استفاده از سنسورهای پیشرفته ای که می تواند حمل کند ، ما می توانیم همان دقت را اگر نه بهتر انجام دهیم." از آنجا که نقشه برداران برای راه اندازی ابزارها نیازی به ورود به مناطق خطرناک ندارند ، پهپاد نیز مشاغل ما را ایمن تر می کند. "

وقتی زمین موانعی روی زمین ایجاد می کند ، پهپادها قادرند از بالا بر آن غلبه کنند. راه حل پهپادی  با باز کردن دسترسی به مناطق بیشتر ، فرصت های جدیدی را در سراسر جهان ایجاد می کند.

 

 

مهندس محمدزاده تماس: 09152431220 

 




:: موضوعات مرتبط: نقشه برداری با پهپاد هوایی , نقشه برداری معدن با پهپاد , معدن سنگ آهن و طلا پهپاد , ,
:: برچسب‌ها: نقشه برداری معدن با پهپاد معدن سنگ آهن و طلا پهپاد , نقشه برداری معدن با پهپاد , نقشه برداری معدن با پهپاد معدن , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








انجام خدمات نقشه برداری در مشهد و سطح خراسان رضوی با تجهیزات به روز تماس با ما: 09152431220 مهندس محمدزاده

تماس با ما: 09152431220
surveyingmashhad.ir