نقشه برداری پهپاد هوایی سریع و دقیق UAV


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 24 بهمن 1400
بازدید : 951
نویسنده : علی محمدزاده

پهپاد ها به طور کلی  به پنج کلاس تقسیم می شوند:

  • میکرو پهپادها
    2- مینی پهپادها
    3-پهپادهای تاکتیکی
    4-هال
    5 -جنگنده های بدون سرنشین

پهپاد ها کاربرد های فراوانی دارند  من جمله:

-تهیه نقشه های هوایی در علم نقشه برداری:

در واقع هدف علم مهندسی نقشه برداری تهیه نقشه و یا جمع آوری اطلاعات مکانی از تمامی عوارض بر روی سطح زمین می باشد.

برای ایجاد نقشه های دو یا سه بعدی با روش تصویر برداری هوایی یا همان نقشه برداری هوایی با پهپاد، دوربین بر روی هواپیمای بدون سرنشین نصب می شود و شروع به برداشت در زمان حرکت پهپاد یا بالگرد می کند. با استفاده از این تکنولوژی و تلفیق آن با گرایش فتوگرامتری هوایی می توان به مدل های سه بعدی ،تصاویر قائم سازی شده (ارتوفتو)، ابر رنگی نقاط تولید کرد که از این محصولات میتوان در تهیه نقشه های توپوگرافی،نقشه های پارسل شهری ، نقشه های موضوعی و حتی ثبتی و کاداستر استفاده نمود.یکی از دلالیلی که مهندسین نقشه برداری جذب این گونه تجهیزات میشوند این است که پروژه های وسیع  که بعضا برداشت آنان با احتصاب نیروی انسانی متخصص گاهی چندین روز یا حتی چند ماه زمان می برد که این خود باعث اعمال هزینه های فراوان بر کار فرمایان می گردد را میتوان با سرعت خیلی بیشتر و حتی با دسترسی به نقاط غیر قابل برداشت ، برداشت نمود. مکان هایی مانند معادن، دامنه های ناپایدار که برای ارسال نیروی زمینی بسیار خطرناک می باشند، ایده آل است. با این حال  این روش نیز چالش های خاص خود را دارد .

 با فراهم آوری نیروی کار زبده و تجهیزات به روز از قبیل کوادکوپتر و نرم افزار های پیشرفته و قدرتمند مانند Pix4Dو  Agisoftگام های استواری در زمینه نقشه برداری هوایی بردارد.

از دیگر فواید پهپاد ها میتوان به:

– خدمات نظامی:

امروزه خدمات و کاربرد های پهپاد ها در زمینه های نظامی برکسی پوشیده نیست،خدماتی که پهپاد های کوچک جثه ارائه می دهند از قبیل جاسوسی و خدمات پهپاد هایی که مجهز به موشک‌های هوا به زمین و بمب‌های لیزری هستند.

-امدادرسانی در زمان  حوادث:

که ازجمله این کاربردها می توان به کنترل و مهار آتش سوزی اشاره کرد. محققان هلندی پهپادهای جدیدی طراحی کرده اند که به دارو، ماسک اکسیژن و بسیاری از دیگر کمک های اولیه مجهز هستند و در ساعات اولیه حمله قلبی یا نارسایی قلبی در کنار بیماران و مصدومان حضور پیدا می کنند.

به این ترتیب دیگر بیماران و مصدومانی که نیازمند کمک درمانی هستند، به علت تاخیر در رساندن به مراکز درمانی، محکوم به مرگ نخواهند بود .

– استفاده از کوادکوپترها برای سمپاشی:

یکی از بخش های دشوار در صنعت کشاورزی مرحله داشت محصول و سم پاشی محصولات کشاورزی است که برای ممانعت از آسیب رسیدن به محصولات کشاورزان از آن بهره میگیرند که نیازمند صرف زمان زیاد و استفاده از تعداد بیشترنیروی کار نسبت به بهره گیری از کواد کوپتر ها می باشد برخی از کوادکوپترها برای انجام چنین کارهایی ساخته‌شده‌اند. اما برای سمپاشی به وسیله هلی شات ها به لوازم جانبی کوادکوپتر نیاز است.

 

تماس با ما : 09152431220 

 

نقش پهپاد ها در پاندمی به نقل از ویکی پدیا:

تا قبل از شیوع کمتر متخصصی در جهان تصور می‌کرد که روزی بتوان با استفاده از یک هلی شات دمای بدن افراد را اندازه‌گیری کرد و بیماران را شناسایی کرد! در طول همه‌گیری COVID-19، چند شرکت به استفاده از پهپاد برای گرفتن درجه حرارت افراد روی آورده‌اند. زیرا تست و اندازه‌گیری دمای بدن افراد به روش سنتی به سختی بدست آمد. DJI از کوادکوپتر DJI Mavic 2 Enterprise برای تست دمای بدن افراد استفاده می‌کرد اما برای بهبود دقت دوربین حرارتی، سواب پنبه ای لازم بود؛ و حتی شرکت یک قدم فراتر گذاشته و با همکاری دانشگاه استرالیا یک پهپاد همه گیر منبع : naghshepardazan.ir ساخته‌است که قادر به اندازه‌گیری درجه حرارت از بالاست و می‌تواند علائم ویروس کرونا مانند تب و سرفه را در افراد تشخیص دهد.

استفاده از پهپاد برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و نظارت بر افراد از بالا با واکنش عجیب مردم در بعضی از کشورها روبرو شده‌است. حتی در پاریس دادخواستی علیه پلیس این کشور به علت استفاده از کوادکوپتر برای شناسایی بیماران مبتلابه کرونا در دادگاه ارائه شده‌است که به نتیجه نرسیده‌است. چرا که بسیاری از مردم در سراسر جهان استفاده از پهپاد جهت نظارت گسترده بر آنها و شناسایی بیماران کرونایی را نوع تهاجم به حریم شخصی خود قلمداد می‌کنند.





:: برچسب‌ها: نقشه برداری پهپاد هوایی سریع و دقیق UAV ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








انجام خدمات نقشه برداری در مشهد و سطح خراسان رضوی با تجهیزات به روز تماس با ما: 09152431220 مهندس محمدزاده

تماس با ما: 09152431220
surveyingmashhad.ir