تهیه نقشه هوایی زمین های کشاورزی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 1 خرداد 1400
بازدید : 1904
نویسنده : علی محمدزاده

این روزها مشکلات مختلفی برای کشاورزان از جمله اراضی ملی جهاد کشاورزی زمین شهری و غیره به وجود آمده است که همه آنها نیاز به نقشه هوایی زمین های کشاورزی دارد عمو برای تهیه آن چه کار باید کرد آیا نهاد یا شرکتی می تواند داده مناسب را به کشاورزان دهد در ۵ دقیقه آینده هر آنچه که در مورد این نقشه ها لازم است بدانید را خواهید خواند و در آخر با روش تهیه آن آشنا خواهید شد با ما همراه باشید.

 در گذشته در مورد نقشه هوایی و عکس های هوایی به صورت مفصل صحبت شده است اما در این مقاله می خواهیم در مورد روش های تهیه نقشه هوایی زمین های کشاورزی از گذشته تا به حال سخن بگوییم و در آخر در مورد نحوه به دست آوردن این نقشه ها صحبت کنیم با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

روش های گوناگونی برای تهیه نقشه هوایی زمین های کشاورزی وجود دارد که از گذشته تا به حال این روش ها دقیق تر و به روز تر گردیده است؛ اما با هر روشی هم تهیه شده باشند ارزش فراوان دارد مانند نقشه هوایی زمین های کشاورزی مربوط به اراضی ملی و مستثنائات منابع طبیعی که امروزه دعاوی حقوقی مختلفی از جمعه دعاوی کشاورزان در مورد زمین های کشاورزیشان را کاملا حل می کند.

نابودی ده ها میلیون جریب زمین کشاورزی در امریکا

مونه نقشه هوایی زمین های کشاورزی قدیمی

روش های تهیه و ترسیم نقشه هوایی زمینهای کشاورزی از گذشته تا به حال:

اگر بخواهیم در مورد روش‌های تهیه نقشه از گذشته تا به حال صحبت کنیم روشهای همچون نقشه برداری زمینی نقشه برداری هوایی و فتوگرامتری که با استفاده از عکس های هوایی صورت می گیرد نقشه برداری با استفاده از از پهپادها که تکنولوژی بروزی می باشد نقشه برداری با استفاده از تصاویر ماهواره ای مانند تصاویر گوگل ارث چه سازمان هایی مانند جهات از این رو ش استفاده می کند اما دقت مناسبی ندارد.

اما در اینجا سخن از نقشه هوایی است فقط نقش هایی را شامل می شود که با استفاده از روش های غیر از روش های زمینی تهیه شده است.

نقشه هوایی زمین های کشاورزی با استفاده از فتوگرامتری (قدیمی ترین روش):

این روش قدیمی ترین روش تهیه نقشه هوایی از زمین های کشاورزی است در این روش که قبلاً به صورت کامل توضیح داده شده است با استفاده از تصاویر هوایی آنالوگ و روش فتوگرامتری ترسیمات لازم صورت می‌گیرد این روش از جنگ جهانی دوم تا به الان کاربرد خود را کاملاً حفظ کرده است در در گذشته نیز مانند اصلاحات اراضی از این روش برای تهیه نقشه های منابع طبیعی استفاده شده است و هم اکنون در آرشیو مپ اسکیل وجود دارد.

تهیه نقشه هوایی زمین های کشاورزی با استفاده از تصاویر هواره‌ای (روشی نسبتا جدید):

سالهاست از روش دیگری برای تهیه نقشه های هوایی زمین های کشاورزی استفاده می کنند که با استفاده از تصاویر ماهواره ای زمین مرجع اقدام به ترسیم حد و مرز زمین های کشاورزی می گردد در این روش که دقت روش قبلی را ندارد بیشتر برای سازمان‌هایی همچون جهاد کشاورزی که نیاز به دقت زیادی ندارند استفاده می شود.

نقشه برداری با پهپاد جدیدترین روش جهت تهیه نقشه هوایی زمینهای کشاورزی:

در مورد نقشه برداری با پهپاد در گذشته به صورت کاملا مفصل صحبت شده است یکی از کاربردهای آنها تبدیل عکس های تهیه شده با استفاده از پهپاد به نقشه هوایی است که دقت نسبتاً مناسبی دارد جزو بروزترین تکنولوژی‌ها در امر تهیه نقشه است.

همچنین این روش زمان و هزینه کمتری نسبت به روش تهیه نقشه هوایی زمین های کشاورزی در گذشته مانند نقشه های اصلاحات اراضی دارد

 




:: موضوعات مرتبط: نقشه بردار خراسان - مشهد , نقشه بردار مشهد , نقشه بردار تربت حیدریه , نقشه بردار نیشابور , نقشه بردار سبزوار , نقشه بردار خواف , نقشه بردار طرقبه شاندیز , فتوگرامتری , ,
:: برچسب‌ها: نقشه هوایی زمین های کشاورزی | از روش های تهیه تا سفارش آن , تهیه نقشه هوایی زمین های کشاورزی , نقشه هوایی زمین های کشاورزی با استفاده از فتوگرامتری , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








انجام خدمات نقشه برداری در مشهد و سطح خراسان رضوی با تجهیزات به روز تماس با ما: 09152431220 مهندس محمدزاده

تماس با ما: 09152431220
surveyingmashhad.ir