نقشه برداری هوایی با پهپاد پیمانکاری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 9 مرداد 1400
بازدید : 1923
نویسنده : علی محمدزاده

تماس باما : 09152431220 مهندس محمدزاده 

پروسه نقشه برداری هوایی با هواپیماهای بدون سرنشین

برنامه ریزی پرواز در نقشه برداری هوایی

در طول مرحله برنامه ریزی پرواز پارامترهای زیر برای جمع آوری داده های نقشه برداری هوایی باید تعریف شوند.
  • انتخاب / وارد کردن نقشه مرجع
  • تعیین منطقه مورد نظر (مستطیل / پلی گون)
  • تعیین فاصله نمونه برداری زمینی GSD
  • تعیین میزان همپوشانی طولی و عرضی تصاویر
  • تعیین پارامترهای پروازی نظیر ارتفاع پرواز، سرعت پرنده، خطوط پرواز، فاصله نقاط تصویر برداری و غیره
  • محاسبه تعداد خطوط پرواز، زمان پرواز، مکان شروع پرواز و بازنگری در برخی از آیتم های بالا برای بهینه سازی فرآیند انجام پروژه
  • استقرار در منطقه امن برای شروع پرواز و فرود پرنده
ّبرنامه ریزی پرواز برای نقشه برداری هوایی
 
طراحی نقاط کنترل زمینی در نقشه برداری هوایی

طراحی و برداشت نقاط کنترل زمینی (GCP)

در نقشه برداری هوایی با پهپاد در پروژه هایی که بایستی از صحت و دقت بالایی برخوردار باشند، به علت متریک نبودن دوربین تصویر برداری و سایر عوامل تاثیر گذار در اجرای پروژه، لازم است نقاطی به عنوان نقاط کنترل زمین تعیین و مختصات دقیق آنها برداشت شود. مکان این نقاط  قبل از پرواز طراحی، پیاده سازی و مختصات دقیق آنها برداشت می شود. تعداد، شکل و  ابعاد این نقاط با توجه به پارامتر های زیر تعیین می گردد

  • GSD تصویر نهایی
  • میزان تغییرات عوارض زمینی موجود در محدوده

ما در نواحی صعب العبور، مناطق وسیع و یا برای تسریع کار میدانی و کاهش هزینه های کارفرما، برای رسیدن به دقت مشابه، با استفاده از سنسور RTK/PPK نصب شده برای روی پرنده نیاز به برداشت تعداد زیاد نقاط کنترل زمینی را کاهش داده ایم.

 

عملیات پرواز

در زمان برداشت تصاویر، برنامه پرواز به همراه تنطیمات دوربین با لجاظ شرایط محیطی محل اجرای پروژه از قبیل میزان و جهت باد و نور مورد بازبینی قرار می گیرد.  در این هنگام  دستورالعمل ها بر روی واحد کنترل کنترل کننده پرواز پهپاد بازگذاری می شود، برای اجرای یک برداشت کاملا سیستماتیک روند اخذ تصاویر کاملا اتوماتیک و مستقل انجام می گردد. با این حال برای نظارت بر پیشرفت و یا تغییر برنامه پرواز در صورت بروز شرایط اضطراری و یا تعییر شرایط پیش بینی نشده، استفاده از سیستم کنترل پرواز دستی ضروری است. در نهایت برای حفظ ایمنی پرواز، پرنده با هدایت خلبان پرواز در محل پیش بینی شده فرود خواهد آمد. با تخلیه تصاویر بر روی سیستم های موجود در محل، کیفیت تصاویر برداشت شده مورد بررسی قرار می گیرد.

نقشه برداری هوایی
 
نقشه برداری هوایی و پردازش تصویر

پردازش تصاویر / تولید خروجی

تصاویر اخذ شده پس از کنترل کیفیت آماده پردازش و تصحیح برای تولید انواع محصولات رقومی مانند DSM، تصاویر ارتوموزائیک و تولید مدل های سه بعدی می باشد.  فرآیند پردازش این تصاویر با توجه به حجم قابل توجه آنها و ماهیت الگوریتم های پردازشی که مبتی بر مقایسه میلیون ها گره از تصاویر با یکدیگر می باشد، به طور کلی فرآیند زمانبری خواهد بود. ما به شیوه های مختلف  سعی در بهینه سازی فرآیند پردازش انجام نموده ایم. از طرفی، نرم افزارهای بسیار قدرتمندی مانند Pix4D  Agisoft گام های مهمی در ارائه هرچه با کیفیت تر محصولات برداشته اند. در نهایت تجزیه و تحلیل خروجی ها و تهیه گزارش نهایی، پایان این فرآیند برای ارائه به کارفرما خواهد بود.

 

محصولات نقشه برداری هوایی با پهپاد | آنچه تحویل می دهیم

نقشه ثبتی و کاداستری

تهیه نقشه های کاداستر شهری و روستایی با دقت ۱:۵۰۰ از چالشی ترین پروژه های نقشه برداری خصوصا در نقشه برداری هوایی محسوب می شوند. ما این پروژه با دقت و وسواس زیادی اجرا می نماییم. روش نقشه برداری هوایی با پهپاد به ویژه برای شهرها و  روستاهای کوچک تا متوسط که نقشه برداری هوایی با هواپیمای با سرنشین یا روش های زمینی از توجیه اقتصادی برخوردار نیست، بسیار با اهمیت است. چرا که این روش در هزینه و زمان صرفه جویی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

نقشه برداری هوایی کاداستر
 
محاسبه حجم در نقشه برداری هوایی

محاسبه حجم در نقشه برداری هوایی

با استخراج مدل های سه بعدی از نقشه برداری هوایی با پهپاد، قادر به محاسبه معیار دقیق‌تری برای حجم عملیات خاک‌برداری، دپومتری، تهیه مقاطع عرضی و تسطیح زمینی می‌باشیم. در پروژه های محاسبه Cut/Fill که سطح مبنا دچار تغییر می شود، دو پرواز قبل و بعد از عملیات خاکی یا سنگی انجام می شود و دو سطح به دست آمده مقایسه می گردد.
 

تولید مدل رقومی ارتفاعی در نقشه بردای هوایی

مدل رقومی ارتفاعی از جمله مهمترین خروجی های نقشه برداری هوایی با پهپاد می باشد. شرکت ما قادر به استخراج DTM، DSM و DEM با استفاده از این خروجی می باشد. مدل ها رقومی بدست آمده از این طریق در مقایسه با سایر روش از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

 
 
تولید ارتوفتو واقعی در نقشه برداری هوایی

تولید ارتوفتو واقعی True Orthophoto

تولید ارتوفتو واقعی تنها در شرایطی امکان پذیر است که تصاویر با همپوشانی لازم از کلیه زوایای یک عارضه زمینی تهیه گردد. چنین امری در تصویربرداری ماهواره ای که تصاویر تنها از دو زاویه چپ/راست تهیه می شوند امکان پذیر نیست. در تصویر برداری هوایی با پهپاد چنین شرایطی تحقق یافته و می توان با اتکا به مدل های رقومی ارتفاعی دقیقی که در مرحله قبل تهیه می گردد، تصاویر را قائم سازی شده واقعی تهیه نمود. شرکت ما به کمک تجهیزات به روز قابلیت و اجرای دقیق عملیات تصویر برداری، تولید تصاویر ارتوفتو و ارتوموزائیک از عکس های هوایی را فراهم می نماید.

 

تولید مدل سه بعدی در نقشه برداری هوایی

تولید ابر نقاط رنگی (RGB) حاصل ترکیب سه بعدی تصاویر و مدل های رقومی ارتفاعی از دیگر محصولاتی است که در نقشه برداری هوایی ارائه می دهیم. فرمت این محصول las. بوده که در بسیاری از نرم افزارها از جمله ArcGIS و Autodesk  برای تجزیه و تحلیل های بیشتر نظیر کنترل کیفیت پروژه های عمرانی و ایجاد برخی از نقشه های ازبیلت،قابل اسفاده می باشد.

تولید مدل سه بعدی در نقشه برداری هوایی
 

نقشه توپوگرافی

از خروجی های مهم نقشه برداری هوایی با پهپاد نقشه منحنی های تراز است. متخصصان ما یا ترکیب برداشت های زمینی و هوایی شامل اخذ تصاویر قائم به‌صورت یکپارچه و یکنواخت، برداشت دقیق جزئیات در نقاط شکست، ترانشه ها و سایر عوارض خاص توپوگرافی نقشه های توپوگرافی استانداری در مقیاس های ۱:۲۰۰۰، ۱:۱۰۰۰ و ۱:۵۰۰ به شما ارائه خواهند کرد.




:: موضوعات مرتبط: نقشه بردار خراسان - مشهد , فتوگرامتری , نقشه برداری با پهپاد , خرید پهپاد نقشه برداری , ,
:: برچسب‌ها: نقشه برداری هوایی با پهپاد پیمانکاری , نقشه برداری پهپاد در مشهد , مشهد نقشه برداری پهپاد , مشهد نقشه برداری هوایی , خراسان رضوی نقشه برداری پهپاد , خراسان نقشه برداری پهپاد , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








انجام خدمات نقشه برداری در مشهد و سطح خراسان رضوی با تجهیزات به روز تماس با ما: 09152431220 مهندس محمدزاده

تماس با ما: 09152431220
surveyingmashhad.ir